17.03.2017

У Мінску прайшоў вясновы эка-маркет "Пастэрнак"

У 7-ы раз у Мінску прайшоў фестываль здаровай і карыснай прадукцыі "Пастэрнак". На гэты раз ён шырока расчыніў свае дзверы для наведвальнікаў 4-5 сакавіка 2017 г. у будынку "Прэзідэнт Гатэля" у самым цэнтры Мінска. Больш за 50 прадстаўнікоў з розных куткоў Беларусі прадставілі свае брэнды. Сярод іх: вытворцы натуральнай касметыкі, здаровай і карыснай ежы. Акрамя таго, майстар-класы, дэгустацыі, розыгрышы, прэзентацыі, віктарыны - усё гэта было прапанавана ў рамках дадзенага мерапрыемства, перш за ўсё, дзе ля таго, каб кожны жадаючы мог аб нечым новым і карысным даведацца, далучыцца да экалагічнай культуры.

Ecoetika.by наведала дадзены эка-маркет упершыню і гатова падзяліцца сваімі ўражаннямі з тымі, хто яшчэ на такім мерапрыемстве не бываў.

"Мы  ўдзельнічалі  ў  Пастарнаку  са  сваім  праектам
"Веган-бібліятэка" і хацелі б адзначыць, што адкрылі для сябе новую цікавую аўдыторыю, з якой хацелі б працаваць у далейшым. Многія з наведвальнікаў спыняліся дзе ля нашага століка і цікавіліся літаратурай. Больш за 20 чалавек запісалася да нас у якасці чытачоў. У агульнай складанасці мы за 2 дні выдалі на дом больш за палову бiблiятэчнага фонду", 
- распавяла Людміла Лагiно
ўская, дырэктар Цэнтра этычных адносін да прыроды.

 

"Акрамя таго, мы правялі на "Пастарнаку" эка-віктарыну і выявілі, што большасць удзельнікаў на жаль не валодаюць элементарнымі экалагічнымі ведамі: ніхто не змог пералічыць глабальныя экалагічныя праблемы сучаснасці, назваць міжнародныя і лакальныя экалагічныя арганізацыі. Большасць рэспандэнтаў не ведала пра тое, хто такія вегетарыянцы і веганы, - працягнула Людміла. - З гэтага вынікае, што яшчэ шмат працы трэба нам выканаць у плане асветы людзей ".

Цiкавымi з'яўляюцца і вынікі даследавання, праведзенага Цэнтрам сістэмных бізнес-тэхналогій "САТЫА", які апытваў наведвальнікаў экалагічнага фестывалю "Пастэрнак". Даследаванне праводзілася метадамі асабістых інтэрв'ю, усяго было апытана 210 чалавек.

У выніку даследавання быў атрыманы партрэт тыповага спажыўца эка-прадуктаў: ​​жанчына 25-30 гадоў, маладая мама, якая купляе эка-прадукты з-за іх карысці для здароўя і адсутнасці "хіміі" ў складзе. Таксама з'яўляецца актыўным карыстальнікам сацыяльных сетак, часта займаецца спортам, сочыць за здароўем і непакоіцца пра здароўе сваёй сям'і.

Большасць гасцей фестывалю маюць традыцыйны рацыён харчавання (74,3%), 14,3% з'яўляюцца вегетарыянцамі, не больш за 4,8% - веганаў і 1,9% - сыраедаў.

Экалагічную прадукцыю большасць апытаных звычайна купляюць на фестывалях, у гіпермаркетах або ў спецыялізаваных крамах. Спажыўцы эка-тавараў гатовы пераплаціць за натуральнасць і экалагічнасць прадуктаў і касметыкі. Меркаванні аб кошце такіх прадуктаў падзяліліся: 41,9% рэспандэнтаў згодныя з тым, што арганічныя прадукты павінны быць даражэй за тых, што прадаюцца ў мас-маркеце, і, 39,5% наведвальнікаў лічаць, што эка-прадукты не павінны адрознівацца па цане.

Пад фармулёўкамі "бія", "эка", "арганіка" рэспандэнты разумеюць прадукты, у якіх большасць інгрэдыентаў прыроднага паходжання. Карысць для здароўя - асноўны матыў пакупкі эка-прадуктаў для большасці наведвальнікаў фестывалю (81,1%). Кожны трэці наведвальнік адзначае бяспеку такой прадукцыі для навакольнага асяроддзя (31,5%). Для 17,7% рэспандэнтаў адной з прычын пакупкі эка-прадуктаў выступае той факт, што такія прадукты не тэстуюцца на жывёлах.

Гаворачы аб пераважных месцах пакупкі эка-тавараў, 44,0% рэспандэнтаў робяць пакупкі такіх тавараў на эка-фэстах, 39,1% - у гіпермаркетах, 34,3% - у спецыялізаваных крамах і 30,9% заказваюць эка-прадукты ў інтэрнэт-магазинах.

Адразу можна сказаць, што наведвальнікі эка-маркету ведаюць вельмі маленькую колькасць вытворцаў эка-брэндаў і ў асноўным, паказвалі на назву мінскіх крам, чым на назву вытворцы.

Сярод эка-брэндаў прадуктаў харчавання брэнд "Ecobar" заваяваў месца лідэра ў рэйтынгу спажывецкіх ведаў і пераваг: 32,5% ведаюць і 22,4% купляюць. У ТОП-3 таксама ўвайшлі брэнды "Bionic" і "Vegans.by".